Оскільки в полях заповнення варіантів відповідей, занадто жорсткі вимоги до об'єму тексту, тому розшифрую значення деяких пунктів тут.
Варіант 1. Природа-свята. Практику на природі слід лише для невеликих груп студентів, подальша наукова діяльність яких цього потребує (наприклад, зоологи, ботаніки, геоморфологи). Представники інших спеціальностей (наприклад клітинні біологи, біофізики, студенти кафедри екон. та соціал. географії тощо) можуть вивчати природу по музейним фондам, книгам та науковим фільмам. Відповідно і практику можна проводити після другого курсу, коли студенти визначаться із спеціальностями.
Варіант 2. Заповідник-недоторканний. Практика на природі необхідна, проте її слід проводити по за заповідними територіями. Тут можливі три варіанти: екскурсії в межах зеленої зони Києва, далекі виїзди на природу, будівництво та утримання бази КНУ за межами Києва, але не на заповідній території.
Варіант 3. Практика в Канівському заповіднику необхідна. Звичайно, при цьому завдається певна шкода природі, проте її перевищує користь, яку отримують майбутні науковці від ознайомлення з природою на прикладі не змінених людиною територій. Окрім того, так вже склалось, що в Каневі є база та велика історія наукових досліджень (що дозволяє порівнювати сучасний стан природи з минулим).
Варіант 4. Практика в Канівському заповіднику необхідна. Правильно організований навчальний процес не може завдати великої шкоди природі. Окрім того, в Каневі є база та велика історія наукових досліджень (що дозволяє порівнювати сучасний стан природи з минулим).
Варіант 5. В Канівському заповіднику немає нічого такого особливого, що слід було б так ретельно охороняти. Тому проведення практики йому не зашкодить.
Варіанти 6, 7, 8 - і так зрозумілі.